EDUA_BANNER_OW_BL.jpg

Gesprekstraining voor leerkrachten

Leerkrachten voeren veel verschillende gesprekken die ieder hun eigen dynamiek hebben. Soms lopen hierbij de spanningen hoog op, zowel met collega’s als ouders. Wat gebeurt er op zulke momenten? Wat is de beste manier om zo’n gesprek aan te gaan en welke houding is het meest effectief? Hoe houdt een leerkracht de regie tijdens het verloop van het gesprek?

Edu-act heeft speciaal deze training samengesteld voor het oefenen van effectieve vaardigheden die raken aan deze praktijkvragen. Vragen die voor iedere leerkracht weer anders zijn.


Wat?

Gesprekstraining
voor leerkrachten

Voor wie?

Leerkrachten
Onderwijsteams
Directie

Wanneer?

In overleg:
Losse trainingsdag
Scholingsdagen

Door wie?

Profesionele traineracteurs
van Edu-act

Hoe?

Zelfervarend leren 

Waar?

In-School 

Investering?

€ 450,- per Practice Station

Wij bieden u graag een aangepaste offerte aan als uw situatie of wens anders is.

Voor meer info 

020 684 65 20
020 488 49 17

info@edu-act.nl

Practice Stations

We gaan gezamenlijk aan de slag in meerdere  kleine groepen en deze worden verdeeld over de Practice Stations. Ieder Practice Station heeft een eigen thema als onderwerp en een eigen trainer-acteur. Alle deelnemers hebben vooraf een eigen praktijksituatie voorbereid dat past bij het thema van een van de stations. De situaties worden uitgespeeld met de trainer-acteur en deze voorziet direct na ieder gesprek de deelnemer van concrete feedback. Beknopt geven ook de overige deelnemers hun feedback. 

Volgens een strak schema rouleren alle groepen vervolgens door naar een volgend Practice Station, waar weer een nieuw thema wacht met dezelfde werkwijze. In de Practice Stations worden geen algemene gesprekstechnieken behandeld maar is het nadrukkelijk de bedoeling om zoveel mogelijk praktisch te oefenen met specifieke gespreksthema’s en persoonlijke leervragen van de leerkrachten daarbij. De voorbereiding vooraf van de praktijksituaties en een vooraf verstrekte syllabus maakt dat er direct gericht aan de slag wordt gegaan. 

Het op strak schema rouleren langs diverse thema’s, de kunde van de trainer-acteur om direct een diversiteit aan feedback op maat aan te reiken, maakt onze Practice Stations tot een dynamische leerervaring die ook de teamspirit bevordert. Aan het einde van deze interactieve middag hebben alle deelnemers gesprekken geoefend, collega’s aan de slag gezien binnen diverse thema’s en op maat feedback en tips ontvangen die ze direct kunnen toepassen in de praktijk.


Dit zijn de resultaten:

  • Het vergroten van acceptatie van een lastige boodschap bij je gesprekspartner 
  • Het bewust kunnen inzetten van vaardigheden om escalatie te voorkomen. 
  • Het meer zicht hebben op de eigen valkuilen en krachten bij het voeren van lastige gesprekken.
  • Het meer inzicht hebben in van het effect van lichaamstaal.
  • In staat zijn de regie tijdens het voeren van een lastig gesprek te behouden. 

Syllabus

VOORAF ontvangen alle deelnemers per mail een syllabus met  heldere, overzichtelijke informatie en concrete tips  aansluitend bij de thema’s van de Practice Stations. Een helder vertrekpunt om persoonlijke leervragen aan toe te voegen en direct aan de slag te gaan.

Klik hieronder voor het leaflet van de training om te printen of door te sturen.


Heeft u vragen of wilt u reserveren? Vul dan onderstaand formulier in. U kunt ook bellen met 020 - 684 65 20 of mailen naar info@edu-act.nl